14 mars 2008

Tudeloo!

Okej, det här är min nya blogg om min "road to success". Min "road" börjar med att jag sagt upp mig från jobbet på PMP, gått med i viktväktarna (det var visserligen ett tag sedan, men nu är det på riktigt) och bestämt mig för att sluta vela, planera och stressa upp mig i onödan. Gårdagen spenderade jag på bibblan med min uppsats kompis Fia och var hysterisk över att jag inte längre har ett jobb....inte så bra start med andra ord. Hittade dock ett jobb på en kommunikationsbyrå där de söker någon som kan komma in 2-3 dagar i veckan och scanna in pressklipp som sedan ska omvandlas till pdf-filer eller andra filer som kan skickas iväg per e-post eller skrivas ut...spännande...ARGH! Vilken handikappad 14-åring som helst klara väl av det jobbet! Dagen har spenderats i forum-huset där vi träffat vår handledare och blivit ännu mer förvirrade över vår uppsatsen...oj,oj,oj. Efter allt detta känner jag att jag är värd en halv liter glass idag, haha där rök viktväktarna! Nåja, över till något annat. Jag funderar på att klippa bort mitt långa hår för en page, vad tror du?

By the way så undrar jag om serien The Hills på Mtv är på riktigt eller vad är det frågan om!? Dom pratar konstigt och långstamt, mycket märkligt. Jag tror att de efter varje mening sitter och väntar på att någon som vi inte ser ska hålla upp en skylt där det står vad de ska säga, dom pratar så sjukt konstigt! Och har ni tänkt på att varje avsnitt slutar med att någon (idag var det Lauren och Jason) sitter och pratar om något "spännande" och svårt för att sedan bli helt tysta och tittar åt varsitt håll samtidigt som det spela någon sorlig musik. Känns inte speciellt real life! Hmmm...kanske det ifs är bara jag som tittar på den serien, och för att inte göra bort mig totalt kan jag berätta att jag inte följer serien slaviskt den råkar bara alltid dyka upp på tv:n varje gång jag kommer hem på eftermiddagen.

Äta med fingrarna - får man, får man inte?
På kräftskiva får man äta med fingrarna, likså när man äter andra skaldjur och ostron. Sparris, kronärtskocka, lammkotletter (med en krage av vitt, fransat papper vid benet), kycklingklubbor (vid picknick) och många nya rätter så som tacos, tortillas och hamburgare får ätas med fingrarna. Bara så ni vet.

Peace out alla fistare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh joy linda bloggar igen!! kul att se att du lever.haha
hoppas du stessat ner lite=)
kram